Les mer om oss

1. Varamedlem: Thea Marie Aftret

2. Varamedlem: Astrid Gunnesmo

Medlemsansvarlig: Vilde Seines Opøien

Orkdal rideklubb ble stiftet i 1981, og er en aktiv og allsidig klubb spredt over mange kommuner. Vi har arrangert både sprang-, dressur- og westerntreninger, ponnisamlinger og faste stevner innenfor sprang, dressur og distanse.
Klubben driver ikke et eget anlegg, men aktivitetene holdes på staller som har en tilknyttning til klubben: Berge Gård i Hoston og Stall Zaana i Skaun.

Orkdal Rideklubb er eneste klubb i Sør-Trøndelag Rytterkrets som arrangerer stevne i distanse. Vi har et stevne i året, Orkdalsrittet, som arrangeres i juli/august, der har vi klasser fra 2-40km. Tidligere har vi også hatt lengre distanser. Rittet ble arrangert for første gang i 1982. Vi var også den første klubben i Norge som arrangerte Lag-NM i distanse.

Klubben har leid inn flere trenere både i sprang og dressur;
nå for tiden arrangeres det sprangtreninger med Ingrid Helene Løes.

Vi har medlemmer på alle nivåer og forsøker på best mulig måte  å legge til rette for alle. Vi har UK-sprangstevner med 40cm-90cm klasser for å styrke rekruttering, og LC-LA nivå på dressurstevnene. Vi har også arrangert distriktstevne i dressur med litt høyere klasser.